2013. február 15., péntek

514. Gumis könyvjelző - ahogy én készítem / Lesezeichen mit Gummiband - wie ich es mache

Ismét könyvjelzőket gyártottam, s mivel többen kérdeztétek, hogy készül, fényképeztem is. Elnézést kérek a profiktól, tudom, nem ez a tökéletes módszer, de nekem ez megy :)
Ich habe wieder Lesezeichen gemacht, und weil mehreren gefragt haben, wie man es machen soll, habe ich auch fotografiert. Ich bitte alle Profis um Entschuldigung, ich weiß, daß man es viel besser auch machen kann, mir geht es so :)

Szóval - gumis könyvjelző képekben (elnézést a fotók minőségéért...):
So - Lesezeichen mit Gummiband - in Bilder (sorry, die Fotos sind abendliche...):


Kartonból kivágjuk a megfelelő méretű és formájú alaplapot
Vom Karton sollen wir die nötige - maßlich und format passende - Grundplatte ausschneiden

Mindkét oldalára kétoldalas ragasztó kerül
Auf beide Seiten kommt zweiseitiger Klebeband


A hímzett mintára igazítva a "sablont" körberajzoljuk
Das "Schablone" sollen wir am Material richtig einstellen und rundzeichnen


Vékony flízt méretre vágunk és ráragasztjuk a karton egyik oldalára.
Einen dünnen Füllmaterial auf Maß schneiden, und an einer Seite des Kartons kleben.


Kivágjuk a mintát, megfelelő ragasztási peremet hagyva, és bevagdossuk.
Wir sollen das gestickte Muster - genügend Rande zum Kleben soll bleiben - ausschneiden, und so einschneiden.

A kihímzett mintát ráragasztjuk a karton flízzel "kitömött" felére.
Das gestickte Muster sollen wir auf Karton kleben, auf die Seite mit Füllmaterial



Méretre vágjuk a gumiszalagot, és szépen illesztve összevarrjuk.
Gummiband auf richtigen Maß schneiden, und genau zusammengepasst zusammennähen.

A gumiszalag tervezett helyére újabb kétoldalas ragasztót ragasztunk.
Auf geplanten Platz des Gummibandes kleben wir wieder vom zweiseitiger Klebeband.

Ráragasztjuk a gumiszalagot, szépen középre igazítva.
Wir sollen das Gummiband schön in die Mitte anpassen und darauf kleben.

Ismét beborítjuk a kétoldalas ragasztóval.
Nochmals sollen wir mit zweiseitigem Klebeband abdecken.

Ráragasztjuk a hátlapnak szán - színben passzoló filcre.
Wir kleben es auf den - als Deckmaterial mit passender Farbe ausgewählte - Filz.

Cikk-cakk ollóval körbenyírjuk, és kész!
Mit Zik-zak-Schere schneiden wir rundherum und es ist fertig!

Az én mai könyvjelzőim így néznek ki:
Meine heute gemachte Lesezeichen sehen so aus:

Fonal / Garn: Chasin'Colors: Blooming Aloe
anyag / Material: Barbaral festése / hadgefärbt von Barbaral

Fonal / Garn: Fáni festése / Handgefärbt von Fáni
anyag / Material: Barbaral festése / hadgefärbt von Barbaral

Fonal / Garn: Chasin'Colors: Hot'n Cold
anyag / Material: Barbaral festése / hadgefärbt von Barbaral

fonal / Garn: Nina's Threads: Blue Bunny

Van egy beregi hímzéses terítőm, annak egy mintarészlete van ezeken a könyvjelzőkön
Ich habe eine Volkstischdecke, ein Teil von ihrem Muster ist in diesen Lesezeichen





Ez a könyvjelző egy net-en talált minta részlete
Dieses Lesezeichen-Muster ist ein Teil von einem im Internet gefundenen Muster 




Ezt a mintát pedig már én rajzolgattam, bevallom, az előzőből kiindulva :)
Dieses Muster habe ich selbst gezeichnet, aber eindeutig auf Grund des anderen Musters :) 




Ez pedig egy jó hosszú bejegyzés lett. Köszönöm, hogy végigolvastad :)
Es ist aber einen sehr langen Post gewesen. Danke, daß Du es bis Ende gelesen hast :)

26 megjegyzés:

  1. Köszönöm az útmutatót! Nagyon tetszenek az ilyen könyvjelzők. Egyszer biztosan készítek én is. Köszönöm a mintákat is, lementem a Palkó mappámba.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen! Örülök, hogy tetszik!
      Nahát, mappám van Nálad?! :)))

      Törlés
  2. Köszi a részletes leírást és a mintákat. A gumiszalag hosszát mi alapján határozod meg? A könyv magasságához képest mekkora?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A gumiszalagot én a könyvhöz mérem, a méret kétszeresére vágom, hogy amikor belehúzom a lapokat, ne feszüljön túlságosan, ne törje meg a könyv lapjait.
      Persze azt nem tudhatom, hogy a megajándékozott milyen könyvre fogja használni, én mindig az "átlagméretre" készítem.

      Törlés
  3. Én is köszönöm! Kedvet is kaptam hozzá.:)
    Nagyon jók a minták is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Neked is!
      Kíváncsian várom, Te milyet készítesz! :)

      Törlés
  4. Naggyon jók! Horgolással is lehet ilyet csinálni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem igen, pl. egy horgolt rózsát ha rávarrsz a gumiszalagra, nagyon szép lesz :)

      Törlés
  5. ez szuper, lehet én is kipróbálom, ha majd időm engedi... köszi az útmutatást, ha én megértettem, akkor senkinek baja nem lehet vele:) szuperül néznek ki a könyvjelzőid!!! mind nagyon tetszik:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi az, hogy ha Te... Te egy ügyes, talpraesett asszonyka vagy!!! :)
      Köszi, örülök, hogy tetszik! :)

      Törlés
  6. Danke!!! Wie lieb von dir!
    Es ist gut,die Anleitung auch in Bildern zu sehen!
    Liebe Grüße,Ulla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gerne! Ich warte neugierig auf Dein Lesezeichen! :)

      Törlés
  7. Köszönöm a részletes leírást. Lassan én is belevágok egy ilyen elkészítésébe azt hiszem (már egy ideje foglalkoztat).
    Miközben olvastam, arra gondoltam, de jó lenne ezeket a mintákat is hímezni, és láss csodát, a bejegyzés végén ott voltak. Külön köszönet a mintákért is! :-))

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szépek lettek, jó hogy feltetted az elkészítés menetét is. Jó hétvégét:))

    VálaszTörlés
  9. Kedvet , ihletet adtál az elkészítéséhez. Egyszerűen. érthetően mutattad a készítés menetét! Mintát is nagyon köszönöm.
    Pedig a hétvégémre egészen mást terveztem:)

    VálaszTörlés
  10. Köszi a részletes útmutatót! Nagyon hasznos!

    VálaszTörlés
  11. Milyen jó, hogy megmutattad a tutót! Köszi!!! :o)))) Így már könnyebb lesz elkészíteni...:o)

    VálaszTörlés
  12. Ejha! Ez igen! Tetszik mind nagyon!

    VálaszTörlés
  13. Klasse! Vielen Dank für die Anleitung!
    Schönen Sonntag
    Andrea

    VálaszTörlés
  14. Köszönöm mindenkinek! Nagyon örülök, hogy segítettem :)
    Danke Dir! Ich freue mich um helfen zu können :)

    VálaszTörlés
  15. Tudja az ember lány hogy kell, tudja. Elméletben, de mégiscsak jobb így, ha látja is. Köszi az útmutatót, már csak bele kellene fogni :-) ami nálam ugye húzós.
    És az is nagyon tetszik, hogy így kiragadsz a mintákból egy-egy részletet, é így is teljes értékű minta marad. Ügye vagy :-))))

    VálaszTörlés
  16. bellissima idea,grazie
    fiorella

    VálaszTörlés
  17. ... sokat készítettem már, de még most is tanultam abból, hogy megnéztem más hogyan készíti ! Köszönöm szépen a bemutatót !!

    VálaszTörlés
  18. Szuper ötlet! A minták és a hímzések is nagyon szépek. A mintákat le is mentettem, köszönet érte!

    VálaszTörlés

Köszönöm a látogatásodat!
Danke für Deinem Besuch!